CONVERTED OBJECTS

  • Example: CUP
  • Example: Reconfigured CUP
  • Example: Reconfigured CUP and visual interpretation
  • CULUMN: Reconfiguration
  • COLUMN: Reconfiguration & visual interpretation
  • Title: COLUMN
  • RADIATOR: Reconfiguration & visual interpretation
  • Title: RADIATOR
  • CACTUS: Reconfiguration & visual interpretation
  • Title: CACTUS
  • GOOGLES: Reconfiguration & visual interpretation
  • Title: SHARED VIEW
  • Title: STAND-UP COUCH
  • Title: COMMON CONTROLLER
  • Title: TRAVEL FRIDGE
  • Title: COLUMN
  • Title: REAR MIRROR
  • Title: GLASSES
  • Title: CEILING
  • Title: GUTTER
  • Title: COMB
  • Title: COMMON EYE
  • Title: PENCIL
  • Title: CHAIR
  • Title: FURRY MIRROR
  • Title: BENCH
  • Title: MONO-SHOE
  • Title: BRIDGE
  • Title: TELEVISION
  • Title: FAN
  • Title: FOUNTAIN GUTTER
  • Title: SNORKEL
  • Title: ALARM CLOCK
  • Title: COOPERATIVE TABLE
  • Title: DOOR FRAME
  • Title: ENVELOPE
  • Title: CHAIR
  • Title: HANDRAIL
  • Title: CLOUD

Beschreibung

Eine Reihe von Alltagsobjekten, anhand von Gegensatzbegriffen (Antonyme) neu interpretiert und deren Übersetzung ins Bild.

Der Schwerpunkt dieser praktischen Kursarbeit bildete die Arbeit mit experimentellen Gestaltungstechniken und dem spielerischen Einsatz der Sprache, die hier als Entwurfs- und Imaginationsvehikel eingesetzt werden sollte. Ausgangspunkt war eine Auswahl von verschiedenen Alltagsgegenständen, Einrichtungsobjekten wie auch architektonischen Bauteilen, die es in ihren Merkmalen und Eigenschaften (Form, Funktion, Materialität, Wertigkeit, Haptik, Kontext) mittels Auflistung von Attributen zu beschreiben galt. Mit dem Austausch einzelner Attributmerkmale durch ihr jeweiliges Oppositionsmerkmal (Antonym) sollten die Objekte in der Folge in ihrer Bedeutung, Funktion oder in ihren Eigenschaften neu beschrieben und gedacht werden. Die Studierenden wurden anschliessend gebeten, mit einer ersten Handskizze die so neu konfigurierten Objekte visuell einzufangen und anschliessend diese mittels den im Kurs vermittelten, digitalen Bildmontagetechniken realistisch ins Bild zu setzen. Es galt, anhand des Einsatzes der Sprache, experimentelle Entwurfstechniken aufzuzeigen und Objekte, die uns täglich umgeben, in ihrem Wesen und ihrer Ausprägung spielerisch zu hinterfragen, neu zu artikulieren oder auch Ad-Absurdum zu führen.

Images & Captions

Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and antonyms
Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and antonyms
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and antonyms
Semester: Autumn 2017
Student: Andrea Pizzini
Teaching Module: Converted Objects
Semester: Autumn 2017
Student: Andrea Pizzini
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Andrea Pizzini
Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and sketch
Semester: Autumn 2017
Student: Fiona Heieick
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Fiona Heieick
Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and sketch
Semester: Autumn 2017
Student: Francesco Rambelli
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Francesco Rambelli
Teaching Module: Converted Objects
List of attributes and sketch
Semester: Autumn 2017
Student: Fiona Heieick
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Fiona Heieick
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Leandro Arez
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Andrien Arnaud
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Leandro Arez
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Valeria Molinari
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Gregory Devaud
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Valeria Molinari
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Natalie Donat-Cattin
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Matthieu Friedli
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Charles Gastaud
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Liessa Riebesel
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Charles Gastaud
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Léa Gauchoux
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Léa Gauchoux
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Fiona Heieck
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Adrien Liaudat
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Natalie Donat Cattin
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Thomas Lutz
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Ana Torres
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Laura Schött
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Olmo Viscardi
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Afonso Pólvora
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Cédric Wehrle
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Cédric Wehrle
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Cédric Wehrle
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Benjamin Bonnard
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Mickaël Pelloquin
Teaching Module: Converted Objects
Technique: Montage
Semester: Autumn 2017
Student: Valeria Molinari